Home sweet home

Kom hem från ett underbart land vid namn Kroatien igårkväll. Var bara där en vecka så skulle kunnat vara där ett tag till men det finns ju vissa personer som jag saknar så fruktansvärt mycket här hemma så det var nästan bara skönt att vara borta en vecka. Vi bodde vid havet i en liten by som hette så mycket som Babin Kuk. Bortsett från det groteska namnet så var det väldigt, väldigt fint där! Badade och solade varje dag. Åkte till olika öar och stekte gjorde vi också, och på kvällarna blev det att gå ut och dansa allihopa, haha det var en riktigt rolig syn kan jag lova ;)

Andra dagen när vi ligger på stranden kommer det fram två killar med mikrofoner till ett äldre par som ligger brevid och frågar;
- "Do you speak english?"
Och de bara svänger på huvudena och trycker ner dom i solstolen igen och låsades att de inte fatta ett ord. Medans jag ligger där och har hört dem tala engelska till varann ett antal gånger. Men sen gick killarna vidare och går fram till oss? Dom frågar om vi pratade engelska och jag svarade med ett "JA!" först dum som jag är men rättade mig snabbt med ett "Yes" och killen bara skrattade. Sen tar han fram 3 kuvert och sa
- "Pick one"
Så jag tog en, sen sa han att jag inte fick kolla på det, sen gjorde han samma sak till Milotte och sen samma sak till Roy. Efter att alla hade tagit så sa han att han var från en Radiostation och att vi var med, och det vi höll i handen var priser.
- "Then you can open them!" sa han med ett smile.
Jag vann en båtresa för två då man ska åka från där vi bodde till nån av öarna som var här. Och jag kan säga att öarna var grymt fina!
Milotte vann en pizza, hahaha det passa henne perfekt ;) och Roy och Lotta vann en middag för två på en jätte fin restaurang.

Aja men nu kan jag inte berätta mer om resan, jag låter bilderna tala för sig sjäva ;)

Mamma och pappa vid lägenheten vi bodde i :) inte snällaste bilden kanske men jag har typ inga bilder att välja mellan. En av öarna vi var på.
Två av priserna vi fick från en radiostation när vi låg och stekte på stranden.

Croatia 2008

Och vaknar imorse i tron om att jag forfarande är i Kroatien, men icke. Sen hör jag syrran springa omkring hysterisk (det var hon som väckte mig med sitt springade) och letar efter nåt att ha på sig för att hon skulle ta 09.12 bussen, så jag går upp för att jag inte kan somna om och frågar vad hon håller på med, och då säger hon att hon var tvungen att springa till bussen för att hon var försenad. Så snäll som jag är så tar jag fram min cykel och skjutsar ner henne till bussen så att hon hann med den när jag var helt nyvaken så att det kändes som att jag var onykter när jag cykla :p och med bara en stor ful t-shirt och elinas tränings-shorts, rolig syn det där ni.

Ae men nu ska jag fixa fram lite frukost, sen lite senare träffa min saknade unge sara!

/j

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0