Olycka och bussen blir försenad...

...precis vad jag behövde.

Skolan var sjukt seg idag och det blev ju inte bättre av att Sara åkte hem efter första lektionen.
Efter skolan blev det eftelängtad massage, han tryckte/klämde också sönder en muskel-knut som jag hade i nacken, det var mindre skönt men det skulle tydligen hjälpa mot min huvudvärk och så.

Sen sprang jag i det här jävla vädret till min buss, hade väldigt brottom hem så jag ville bara att bussturen skulle gå snabbt.
Men när vi var i slaka ser jacob som sitter brevid mig i bussen något som blinkar blått lite längre fram i precis innan slaka. Han puttar på mig och frågar vad som händer där framme. Jag som sitter med läxböcker i knät för att jag inte pluggat nått till provet imorgon tittar upp och säger att det är disco, sen kollar jag ner i papprerna igen.
Efter en minut börjar alla undra och ställa sig upp, för det var grymt mycket som blinkade där framme. När vi kom närmare så ser vi att det är fullt med poliser & en ambulansbil där. Vi får stanna och vi fick stå där helt ovetande om vad som pågick där framme i ungefär 20 minuter. Alla små nykilsbarn började hoppa omkring i bussen som apor, de sprang fram till buschaffören och frågade honom vad som hänt (som om han visste mer än oss just då?) de letade upp ett fönster som det såg bra ut ifrån som om de aldrig sett något annat än en ko på landet.
Men sedan kommer en polis fram till busschaffören Kaj och säger till honom att vi får gå ut ur bussen och gå igenom olycksplatsen till en annan buss för att vi kommer inte komma förbi annars.

 



















Det visade sig att det var en pojke som blivit påkörd av en buss. Jag vet inte hur personen i fråga mår nu men jag hoppas verkligen att han mår bra! Men det är ju typiskt att något sånt här ska hända när jag inte alls har tid, jag fick reda på att jag hade prov imorgon så jag måste verkligen plugga nuuuuuuuuuuuu!!


/ j

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0