första skoldagen

Sara och martin sov hos mig igår så det blev inte mycket sömn för oss, sömnen sparades åt skolan istället.
Fast vi har temavecka nu och det är faktiskt riktigt kul, iaf för våran grupp för vi har ett ganska roligt ämne att jobba med. "Döm inte hunden efter håren" ett riktigt lärorikt ämne måste jag säga. Vissa personer är verkligen inte den man tror att dom är förns man lärt känna den, och vem vet, det kanske är många som läser den här bloggen och tror att jag är på ett sätt som jag i verkligheten inte är? Vem vet. Det är så mycket skit som snackas och så mycket fördommar som finns nu så att man nästan dränks av det. Men vet ni vad, jag ska ge er ett tips, skit i vad folk säger och lev livet, för vi har bara ett, och ta vara på det.


Eftersom temat idag var fördomar så gick vi på stan och interjuvade folk, och påvägen tillbaka från stan till Infokomp så ser vi en äldre man som ramlar. Det var ju fruktansvärt halt idag! Och vi vet inte vad vi ska göra, vi rusar fram men en frisör från en frisörsalong alldeles brevid hinner före. Mannen darrar likt ett eppelepsi anfall och hon skriker att vi måste ringa ambulans. Jag tar då snabbt upp mobilen men den andra frisören hinner före. Sen ser vi hur marken under mannens huvud blir röd. Han blöder riktigt mycket.. ambulansen kom ganska snabbt och mannen fördes till sjukhus. Hoppas att allt blev bra med honom sen!



Efter lunch letar vi vidare efter folk att interjuva men den här gången på resecentrum. När vi går in genom dörren ser vi ingen lämplig person att interjuva så vi vandrar runt där inne. Vi går förbi en av sittplatserna där en tant har bosatt sig. Jag sneglar på henne men tittar snabbt bort. Precis då hör jag en röst, och ja den kommer från tanten såklart. Vi vänder oss om mot tanten och hon mumlar om nått om pengar. "Ursäkta vad sa du?" slänger jag ur mig. Tanten upprepar det hon sa fast med lite tydligare artikulering. "Skulle du kunna skänka mig alltifrån 1 - 20 kronor, för jag skulle vilja köpa en kaffe". Jag bara kände hur hennes andedräkt stank sprit. Jag tänkte, du vill fan inte ha kaffe, det är sprit du är ute efter ditt äckel, sluta ljug för mig. Men ändå tog jag upp min plånbok och slänger fram 12:- VARSÅGOD.

Nu sitter jag och försöker aktivera mitt nya bankkort. Inte det lättaste, och inte ett öre därifrån ska gå till en fyllekärring.
Nu ska jag ta mig något att äta sen kolla på gamla avsnitt av OC, det är så himla bra. Älskar Seth!



/ j

Kommentarer
Postat av: Stefan Forsberg

seth är ju kung!

2009-01-07 @ 22:31:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0